10 поширених помилок забудовників при будівництві покрівлі

Помилки при будівництві покрівлі можуть допускати та допускають все, починаючи з проектувальника та монтажників та закінчуючи самим замовником. Здавалося б, до чого тут клієнти?! Вони заплатили гроші за матеріал, вибрали, можливо, найкраще, що є на ринку. Однак це не головне, і їхня роль на цьому не закінчується. Наведені нижче помилки, незважаючи на банальність деяких з них, є досить поширеними, і більшу їх частину можна віднести не тільки до монтажу покрівлі, але і до будівництва всієї будівлі в цілому.

Помилка №1. Відсутність якісної документації.

Багатьом фахівцям доводилося стикатися із ситуаціями, коли замовник замість конструкторських креслень приносив вирізку з журналу чи фотографію будинку сусіда, який йому подобався. Це буває, коли клієнт не вдається до послуг архітекторів та конструкторів. Як результат – багато елементів та вузлів виконуються «за місцем», а не за проектом, що викликає розбіжності між замовником та монтажниками, а також суттєво збільшує час проведення робіт.

Заощаджуючи на якісній професійній документації, клієнти втрачають гроші на втраті часу будівельниками у процесі монтажу та на матеріалах, які, можливо, доведеться перемонтувати. На жаль, досі можна зіткнутися із ситуацією, коли остаточний проект бачить світло вже після виконання основних будівельних робіт. Ця ж помилка призводить до того, що до закінчення будівництва забудовник не може точно знати, скільки воно йому обійдеться, т.к. без документації та узгоджених технічних рішень будь-який складений кошторис буде приблизним, а в ході будівництва постійно будуть докупи матеріалу та уточнення кошторисів.

Рекомендація клієнтам: у разі відсутності архітектора, який веде проект на постійній основі, рекомендується скористатися послугами конструктора монтажної компанії або фірми, яка продає матеріал. Ці фахівці можуть опрацювати всі необхідні вузли та рішення до початку робіт, щоб під час будівництва не виникало затримок та непорозуміння.

Помилка №2. Непродуманість вибору матеріалу.

Неправильний вибір основного покрівельного матеріалу може не тільки доставити проблеми при його монтажі, не відповідати будівлі естетично, але й, найголовніше, доставити великі проблеми під час подальшої експлуатації покрівлі. Наприклад, вибір черепиці та сланцю для покрівель з невеликим ухилом рідко коли виправданий, тому що вимагає серйозних доробок у конструкції покрівлі, щоб забезпечити її герметичність. У той же час використання цих матеріалів на покрівлях з достатнім ухилом не тільки доречно, але і найбільш переважно з естетичної точки зору.

Рекомендація клієнтам: підбір основного матеріалу на покрівлю має бути свідомим. Буде це штучний матеріал чи листовий, бітумна чи фальцева покрівля – вибір має бути продиктований не лише естетичними завданнями, а й експлуатаційними характеристиками матеріалу та його придатністю для конкретного проекту. Краще вивчити ринок самостійно або за допомогою професіоналів, а не покладатися лише на чужу думку.

Помилка №3. Якість та глибина комплектації.

Природне бажання замовника заощадити кошти зрозуміло. У багатьох випадках це можна досягти без шкоди для результату будівництва. Але часто клієнт під час закупівлі або замінює окремі позиції на дешевші аналоги, або відмовляється від елементів, відсутність яких може негативно позначитися на службі покрівлі. Економія на якості матеріалів може проявитися не відразу, а через кілька років, тому що кожен з них має свій термін служби. Відсутність окремих матеріалів іноді можливо заповнити через якийсь час, але це швидше виняток з правил.

Як приклад можна навести встановлення снігозатримання. Не заклавши систему снігозатримання в початковий кошторис для фальцевої покрівлі, її завжди можна буде встановити пізніше (схема і спосіб встановлення дозволяють це), наприклад, коли буде точно відомо, на яких скатах збирається сніг і де можливий його лавиноподібний схід. У той же час зробити те ж саме для даху під сланцем не вдасться - спосіб монтажу матеріалу передбачає встановлення снігозатримуючих опор у процесі монтажу сланцевих плиток.

Рекомендація клієнтам: повністю узгоджувати всю комплектацію з продавцями матеріалу та монтажниками. Дотримуватися рекомендацій фахівців. Необхідно пам"ятати, що комплектація кожної покрівлі індивідуальна і немає однозначних шаблонів, за якими можна її підібрати.

Помилка №4. Вибір монтажної бригади.

Навіть найкращі матеріали самі на покрівлю не ляжуть. І тут забудовник, який витратив великі гроші на закупівлю матеріалу, починає економити, мабуть, на найголовнішому – як робочу силу. Як відомо, будь-який продукт можна зіпсувати. Покрівельне будівництво тут не виняток із правил, а один із найнаочніших прикладів. На поспіль береться дешева робоча сила, в бригадах немає навіть хоч одного фахівця, який пройшов навчання. Як результат - занапащений матеріал або приховані дефекти, які згодом дадуть про себе знати чималими матеріальними втратами, а, можливо, і перебору всієї покрівлі.

Рекомендація клієнтам: перевіряйте надійність фірм та бригад, які беруться на поспіль. Вимагайте ліцензії, сертифікати про закінчення спеціалізованих курсів у бригадирів та їх помічників, підписуйте договори, де буде вказано термін гарантії на покрівлю.

Помилка №5. Поділ покрівельних робіт.

Прагнучи заощадити на роботах, забудовники запрошують професійних покрівельників лише на заключний етап робіт з монтажу даху – укладання покрівельного покриття, вважаючи його найголовнішим. При цьому монтаж покрівельного «пирога» (утеплювач, гідро- та пароізоляція) та кроквяної системи доручається дешевій робочій силі. В результаті неясно, чия вина у разі виникнення будь-яких проблем із покрівлею.

Рекомендація клієнтам: всі покрівельні роботи (іноді за винятком установки крокв) повинна виконувати одна спеціалізована компанія.

Помилка № 6. Втручання клієнтів у хід будівельних робіт.

Воно може бути різним. Внесення невеликих змін у процесі монтажу покрівлі, зауваження щодо якості та культури ведення робіт – на все це замовник має повне право. Але найчастіше ситуація може сягати абсурду – забудовник починає вносити серйозні зміни під час будівництва, вчити монтажників як робити той чи інший вузол. Якщо роботу виконують не гастарбайтери, а спеціалізована компанія, необхідно їй довіряти. Адже не втручаємось ми в роботу зубного лікаря чи хірурга, не вчимо їх ставити пломбу і накладати шви.

Рекомендація клієнтам: намагатися не втручатися у роботу професіоналів. У крайньому випадку, можна найняти професіонала, який виконуватиме функцію технагляду.

Помилка №7. Послідовність ведення робіт.

Найчастіше одному об"єкті можуть працювати бригади різних компаній, кожна з яких виконує свої завдання. Неузгодженість у послідовності ведення робіт може призвести до проблем. Як приклад розглянемо обробку димових та вентиляційних шахт. Добре, якщо ці роботи також виконують покрівельники, але якщо потрібно обклеїти труби плиткою або оштукатурити та пофарбувати їх – це вже завдання інших фахівців. Якщо виконати ці роботи після монтажу покрівельного матеріалу, то ділянки даху навколо труб будуть забруднені оздоблювальними матеріалами і, можливо, вже не відновлять свій первісний вигляд. Аналогічна ситуація із навішуванням водостічних труб на фасаді будівлі.

Рекомендація клієнтам: потрібно продумувати послідовність робіт, щоб уникнути додаткових витрат.

Помилка №8. Допуск на покрівлю не спеціалістів.

Однак, навіть вдавшись до допомоги високоякісних монтажників, забудовник може припуститися наступної і досить поширеної помилки. Він запускає на покрівлю фахівців з інших областей, найчастіше – установників вентиляційних систем та антен. Ці фахівці можуть добре зробити свою роботу, але при цьому часто пошкоджується покрівельне покриття, і, як наслідок, у замовника виникають проблеми та фінансові витрати, оскільки ці випадки будуть не гарантійними. Теж можна сказати про експлуатацію покрівлі надалі. Для її регулярного обслуговування, очищення та перевірки стану необхідно вдаватися до послуг професіоналів.

Рекомендація клієнтам: всі роботи, пов"язані з покрівлею, повинні виконуватися або покрівельниками, або за їх безпосередньої присутності, або з їх схвалення та підтвердження гарантії після проведення робіт.

Помилка №9. Прорахунок за термінами.

Будь-яке хороше будівництво має бути грамотно сплановане. Графік виконання робіт і вивірені терміни поставки матеріалів допоможуть обійтися без простою робочої сили й, як наслідок, без додаткових витрат клієнта. Так працює вже багато російських компаній, але бувають і зворотні випадки. Іноді забудовники, заздалегідь не плануючи за термінами поставки необхідних матеріалів, розміщують замовлення безпосередньо перед початком робіт з їх монтажу. Один із найчастіших випадків – замовник їде у відпустку, а бригада простоює на об"єкті, оскільки матеріал заздалегідь не замовлений. Втрачає в результаті насамперед замовник - витрати на простий робітників та збільшення термінів виконання робіт.

Рекомендація клієнтам: заздалегідь спланувати графік виконання робіт та постачання матеріалів. Необхідно також враховувати, що в залежності від сезонності терміни постачання можуть відрізнятися.

Помилка № 10. Прорахунок грошей.

Будь-яке серйозне будівництво – процес дорогий. Не рідко трапляються ситуації, коли забудовник, вклавши чималі кошти в початковий етап будівництва, у фундамент, комунікації та стіни, до монтажу покрівлі підходить з дефіцитом фінансів. Тут починається економія на всьому, причому найчастіше на шкоду якості. Варіантів вирішення цього завдання кілька - або заморозити будівництво на деякий час, але в результаті реалізувати проект таким, як він планувався спочатку, або зробити заміну на економічніші матеріали. Тут і з"являються основні помилки, куди вказуємо у пункті № 5.

Рекомендація клієнтам: до будівництва необхідно підходити добре підготовленим фінансово та мати резерв коштів на непередбачені витрати.

Всі ці поради прості і, здавалося б, витають у повітрі. Однак тут вони з"явилися лише тому, що всі ці помилки з більшою чи меншою частотою зустрічаються на практиці майже всіх спеціалізованих компаній. Допомогти клієнту уникнути цих помилок – завдання торгових та будівельних фірм. Це значно полегшить і їхню роботу, а також взаємну задоволеність співпрацею та результатом.


Які ще бувають експертизи?

    Експертиза нерухомості перед покупкою   
    Експертиза покрівлі   
    Експертиза льоху   
    Експертиза мансарди   
    Експертиза зимового саду   
    Експертиза фундаменту   
    Експертиза води   
    Експертиза ґрунту   
    Експертиза земельної ділянки   
    Експертиза якості теплоізоляції   
    Незалежна будівельна експертиза   
    Будівельна експертиза будівель   
    Будівельна експертиза будинку   
    Будівельна експертиза квартири   
    Експертиза якості будівництва   
    Будівельний контроль   
    Будівельно-технічна експертиза   
    Будівельний нагляд   
    Експертиза будівельних робіт   
    Служба будівельного нагляду та експертизи   
    Експертиза будівельних об"єктів   
    Проведення будівельно-технічної експертизи   
    Експертиза якості ремонту   
    Будівельна експертиза квартири   
    Незалежна експертиза квартири   
    Експертиза ремонту квартири   
    Незалежна експертиза ремонту квартири   
    Експертиза квартири перед покупкою   
    Будівельний аудит   
    Експертиза кошторису   
    Експертиза проекту   
    Аудит будівельних робіт   
    Будівельний аудит та експертиза   
    Будівельний аудит об"єкту   
    Енергетичний аудит

   Енергетичний аудит будівель   

    Тепловтрати, дефекти, витоку     Опалення     Труби, кабелі     інше
    Експертиза тепловізором   
    Поікс жучків та прихованих камер   
    Обстеження тепловізором   
    Перевірка тепловізором   
    Дослідження тепловізором   
    Витік тепла   
    Експертиза опалення   
    Експертиза електропроводки   
    Інспекіця гостинці   
    Інспекція ресторану   
    Інспекція фітнес клубу   

10 поширених помилок забудовників при будівництві покрівлі